Fotopagina's 2008

Happy Rover I


Fotopagina's 2007

Egmondgracht I

Egmondgracht II


Fotopagina 2006

Antwerpen

Laurenshaven, R'dam

Jacksonville

Rauma


 

Media

Panama Canal

Stadiongracht 2006


Foto's in dok & shipspotters

Start Wärtsilä 64

Spliethoff op youtube

klik: hier, hier, hier.


Links

Spliethoff

Zeevaartschool Zwolle

KOMBUISPRAAT

Nedlloyd Scheepspagina

Totally Flabbergasted(Weblog met veel onzin en humor)

Kladblog(Weblog met veel

onzin, humor en babes)


Klasgenoten

Laurens op zee


Overig

Wereldtijden

Nieuw: Panorama foto's (no ships) 

Spliethoff Student information


S-Gracht  Wallpaper

1024              1280


Nedlloyd

Varen bij Nedlloyd

in de 70'er jaren

klik op foto

 

 

... Escravos, Nigeria 08-jan-2009, foto's vanaf Happy Rover...

...anti pirate barbed wired construction in full progress....

 

Reisinformatie:

www.sailwx.info

 

Happy Rover
Port Country Arrival Departure
Antwerp Belgium 23-jan-2009 27-jan-2009

Date:       27-1-2009

Time:       1935 BT = 1835 UTC = 1935 NLT

Position:   Antwerpen, België

 

Hallo allemaal!

 

Hoe gaat het in Nederland? Hier in België gaat alles goed. We zijn vrijdagmiddag aangekomen in de haven van Antwerpen, eerst nog een stuk op de Westerschelde naar binnen en om ongeveer 1500 lagen we vast. Was nog bezig met de HWTK om het bedrijf af te zetten toen we te horen kregen dat de bunkerboer er al was met 400 ton zware olie voor onze hoofdmotor. Gelijk maar naar buiten gegaan dus om de slang aan te sluiten. Het was vies en koud weer met een windkracht 7, misschien zelfs 8……. brrrrrr! Tegen 2000 waren we ongeveer klaar gelukkig en toen stond er een koud biertje op ons te wachten van Dexter(matroos) omdat hij de volgende ochtend van boord zou gaan richting de Filippijnen.

 

Zaterdag hebben we ook nog 18000 liter smeerolie voor de hoofdmotor gebunkerd(vanuit een boot) en hebben we een stuk of 40(!) 200 literdrums met andere smeerolie(tandwielkast en hulpmotoren) aan dek gezet. Ook kwam ’s ochtends de verse proviand binnen en dat was een boel zeg, denk een pallet of 15 ofzo. We hebben de hele dag zowat aan dek gelopen om te sjouwen dus in de machinekamer is niet zoveel gebeurd.

 

Zaterdagavond ben ik met Ruben en Jeroen(beide stagaire) Antwerpen in gegaan om te stappen. Was erg leuk. Eerst ff in een Irish Pub gezeten waar livemuziek was, erg gezellig. Later aan het struinen gegaan en in nog een aantal kroegen geweest. We zouden nog ff naar een discotheek gaan maar toen we na een wacht rij van 10 minuten bij de deur kwamen werden we weggestuurd omdat we geen ledenpas hadden…… minder!! Toen nog ff door het “Schipperskwartier” gebanjerd, ook daar nog een biertje gedronken en tegen 0300 ofzo zijn we weer terug gegaan. Zondagochtend was het ff zwaar maar dat ging later ook wel weer.

 

Zondagmiddag was het dan eindelijk zo ver, Pa, Ma en Lisanne kwamen langs!! Hier had ik stiekem toch best naar uitgekeken en het was erg gezellig!! Eerst ff in de messroom geparkeerd omdat ik nog in m’n overall liep toen ze kwamen, kon ik mooi ff douchen en nette kleren aan doen. Daarna naar de brug en de mensen aan dek(en de kapitein op de brug) waren zo goed als klaar om een groot stuk te gaan hijsen. Dit hebben we vanaf de brug kunnen zien en dat vonden we natuurlijk best interessant. Tussendoor nog ff met pa door de machinekamer gelopen en ook dat vond ie mooi. Tja, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan he!? ;-) Nadat het grote ronde ding op z’n plek stond in het ruim zijn we naar m’n hut gegaan en hebben we daar nog even gezeten om wat te drinken en natuurlijk het 1 en ander te bepraten. Toen nog een hapje gegeten wat ook erg lekker en gezellig was, om 1900 ben ik weer teruggebracht naar het schip en na afscheid te hebben genomen weer de gangway opgeklommen, in m’n hut nog wat gelezen met een muziekje en een biertje erbij en tegen 2200 ben ik maar eens gaan slapen, was best moe……

 

Zondag is ook de nieuwe HWTK aan boord gekomen, deze had ik al eens gezien toen ik in Antwerpen aan boord ben gekomen in oktober 2008. Gisteren moest de hoofdmotor gestart worden zodat 2 mensen van “Wärtsilä Propulsion” (voorheen LIPS) onze boegschroef konden afstellen en testen. Ik zei tegen de HWTK dat ik alles in de machinekamer zou voorbereiden en hem zou bellen als we konden starten. Na een minuut of 10 had ik em gebeld(hij was op de brug) maar hij vond dat ik het wel alleen moest kunnen…… Hmmmm, dat was nice!! Eigenlijk de eerste keer dat ik de motor helemaal alleen ging starten. Dus ik zet alles klaar om te starten en druk op de startknop, niks……. Hmmm, was ik vergeten de hydrauliek unit van de verstelbare schroef bij te zetten. Daarna nog een keer op de knop en daar ging ie hoor! De motor had het wel een beetje moeilijk(veel lucht gebruikt) maar het ging wel goed. Na ongeveer een kwartier hebben we de motor weer gestopt en ook dat heb ik weer gedaan. gaf een goed gevoel moet ik zeggen.

 

Vandaag weer van alles en nog wat gedaan en voornamelijk met de 2e machinist bezig geweest om de ventilator van de werklucht compressor te repareren. Deze was op zee in elkaar gestort en we hebben hier onderdelen gekregen om em te repareren, dat ging nog niet helemaal goed dus gaan we daar morgen weer verder mee.

 

Ik heb trouwens weer een ouderwets dik pak post mogen ontvangen hier. Allemaal kerst- en verjaardagskaartjes dus ik heb m’n hut weer flink versierd. Ik wil iedereen bedanken voor de moeite die ze genomen om een kaartje te sturen. Ik hoop alleen dat iedereen begrijpt dat het voor mij niet altijd mogelijk is om de mensen persoonlijk wat te sturen. Als ik al de wal op kan is dat meestal ’s avonds want overdag word er gewerkt. Als ik dan de wal op ga ’s avonds zijn de meeste winkels gesloten en beland je dus in de kroeg….. Klinkt een beetje cliché misschien: zeeman, de wal op, de kroeg in…. Het is echt zo! Hahaha! Kom allemaal maar een keer langs om de foto’s te zien en de verhalen te horen onder het genot van een borrel!

 

Voor nu kap ik er weer mee. Ga deze (lange) mail op de brug in de computer zetten, ff douchen en dan nog ff een biertje drinken.

maak het niet te laat(denk ik) want gisteren was het ook weer laat(beide leerlingen en de kok in m’n hut).

 

Groeten vanuit Antwerpen!!

 

Jorg

 

Received: from GCC at Globe Wireless;

Tue, 27 Jan 2009 19:39 UTC

Message-id: 250320382

 

Kaartje sturen ?

Jorg van Dooren

a/b Happy Rover

Postbus 409

1000 AK Amsterdam


 

klik op de regio voor de tijd

Wereldtijden

 

Happy Rover in Antwerpen nov. 2008 (Foto: Jorg)


HAPPY ROVER

IMO NUMBER

9139309

VESSEL TYPE

CARGO

HULL TYPE

SINGLE HULL

GROSS TONNAGE

10.990 tons

SUMMER DWT

15.593 tons

BUILD

1997

BUILDER

MERWEDE SHIPYARD HARDINXVELD GIESSENDAM - NETHERLANDS

FLAG

NETHERLANDS

MANAGER

SPLIETHOFF´S BEVRACHTINGSKANTOOR AMSTERDAM - NETHERLANDS

OWNER

BIGLIFT SHIPPING AMSTERDAM - NETHERLANDS

VESSEL DETAILS

DIMENSIONS

BREADTH

22,80 m

 

LENGTH

138,00 m

 

DEPTH

12,95 m

 

DRAUGHT

9,51 m

 

FREEBOARD

3.440,0 mm

TONNAGES

NET TONNAGE

5.041 tons

COMMUNICATION

CALL SIGN

PCBZ 

MAIN ENGINE

Wärsilä 9L46B 8.775 kW

Bowthruster 850 kW

DECK CRANES

400 mt SWL/18,00 m or

250 mt SWL/28,00 m

Happy Rover in 2001 (PowerPoint)

(van een collega in 2001)

 

 

MS Egmondgracht 2007, Panama Canal

 

MS Stadiongracht 2006


 

 


.....VROEGER.....

Varen bij Nedlloyd in de 70'er jaren